سوال: زید کا بھینسوں کا باڑا ہے، جس سے وہ دودھ، دہی اور مکھن وغیرہ حاصل کرکے آگے فروخت کرتا ہے۔کیا وہ زکوة کا حساب لگاتے وقت ان بھینسوں کو بھی شامل کرے گا؟
الجواب حامدا ومصليا ومسلّما
صورت مسئولہ میں یہ بھینسیں چونکہ تجارت کی غرض سے نہیں خریدی گئیں،لہذا ان پر زکوة نہیں۔البتہ اس کے دودھ، دہی وغیرہ سے حاصل ہونے والی رقم جمع ہوکر اگر نصاب تک پہنچ جائے، یا دیگر قابل زکوة اموال کے ساتھ مل کر نصاب تک پہنچ جائے، تو اس پر زكوة لازم ہے۔۔
=================
حوالہ جات:
1۔عن عبد الله بن مسعود(رضي الله عنه) عن النبي (صلى الله عليه وسلم ) قال: في ثلاثين من البقر تبيع او تبيعة وفي كل اربعين مسنة۔
(جامع الترمذي,باب ماجاء في زكوة البقر: /ج 1، ط قدیمی کتب خانہ آرام باغ کراچی)
ترجمہ:حضرت عبداللہ بن مسعود (رضی اللہ عنہ)سے روایت ہے کہ نبی کریم (صلی اللہ علیہ وسلم) نے فرمایا: کہ ہر تیس گائیں میں ایک تبیع یا ایک تبیعہ ہے، اور ہر چالیس پر ایک مسنہ ہے۔
2۔ في اكثر العام لقصد الدر والنسل) ذكره الزيلعي،وزاد في المحيط(والزيادة والثمن) ليعم الذكور فقط،لكن في البدائع: لو أسامها للحم فلا زكوة فيها۔۔ولو للتجارة ففيها زكوة التجارة۔۔الخ
( رد المحتار: 196/ 3، کتاب الزكوة، مكتبہ دار عالم الكتب رياض)
3۔أقول عبارة البدائع هكذا: نصاب السائمة له صفات: منها كونه معدا للاِسامة للدّرِ والنسل لما ذكرنا ان مال الزكوة هو النامي،والمال النامي في الحيوان بالاسامة اذ به يحصل النسل فيزداد المال،فان اسيمت للحمل والركوب فلازكوة فيها………أي يحكم ما نوى به التجارة من العروض الشاملة للحيوانات وبحكم المسامة للحمل والركوب،وهو وجوب زكوة التجارة في الأول، وعدمه في الثاني…
(الدّر المختار: 197/ 3 كتاب الزكوة، مكتبہ دار عالم بيروت رياض)
4۔ (ومنها كون النصاب ناميا) حقيقة بالتوالد والتناسل والتجارة او تقديرا بأن يتمكن بالاستمناء بكون المال في يده او في يد نائبه۔
(الفتاوى الهندية: 382 / 1, مکتبہ رشیدیہ کوئٹہ پاکستان )
5۔والمال النامي نوعان،السائمة ومال التجارة،اما السائمة فهي الرائعة اللتي تكتفي بالرعي يطلب منها العين وهو النسل واللبن۔۔ولو اشترى سائمة للتجارة كان فيها زكوة التجارة،لانه كلب النماء من البدل لا من العين۔۔الخ
(فتاوی قاضی خان: 378 / 1 مکتبہ رشیدیہ, کوئٹہ پاکستان)
والله سبحانه وتعالى اعلم
4صفرالمظفر1446ه
4اگست2024ء